Recensie: De vermisten van maneschijn- Christelle Dabos

De vermisten van maneschijn is het tweede deel in de spiegelpassante serie. Een serie die mij vorig jaar erg heeft verrast maar waarbij het eerste deel De ijzige verloofde mij ook met zoveel vragen achterliet. Ik kon dan ook niet wachten om te beginnen in dit boek. Benieuwd of het tweede deel net zo goed was? Lees dan snel verder.

Heb je De ijzige verloofde nog niet gelezen? Lees dan eerst hier de recensie van het eerste boek.

De vermisten van Maneschijn
Christelle Dabos
uitgeverij: Luitingh-Sijthoff / Vib Young Adult

De vermisten van Maneschijn de ijzige verloofde

Ophelia keert terug in De vermisten van Maneschijn, het tweede deel van De spiegelpassante-serie van Christelle Dabos. Na de gebeurtenissen in De ijzige verloofde wil Ophelia niets liever dan een rustig en teruggetrokken bestaan leiden. Maar haar leven op de vijandige ark Pool is meer in gevaar dan ooit… Als verloofde van de afstandelijke en raadselachtige Thorn zijn alle ogen op Ophelia gericht. Bovendien gebruikt Faroek, de machtige familiegeest van het Noorden, haar voor zijn eigen doeleinden: Ophelia kan namelijk met haar handen voorwerpen lezen en zo eeuwenoude geheimen achterhalen. Wanneer de ene na de andere invloedrijke hoveling spoorloos verdwijnt, raakt Ophelia opnieuw ongewild betrokken bij een opsporingsonderzoek. Langzaam maar zeker doorziet ze niet alleen de vele illusies die de ark rijk is, maar ontdekt ze ook de overdonderende waarheid…

Waar het eerste deel vooral bomvol fantasy stond gaat De vermisten van maneschijn veel dieper in op de kern. Je leert alle personages plus de wereld zelf beter kennen. Ik durf zelfs te wedden dat je na dit boek Thorn in een heel ander licht zult zien. Dit boek is een mysterie van begin tot eind en ik heb dan ook ontzettend genoten van alle wendingen die dit verhaal aannam. Op geen enkel punt viel er te raden wat er ging gebeuren, net als in het vorige boek. Erg knap gedaan weer van de schrijfster Christelle Dabos.

“In één hartslag voelde ze de gapende kloof tussen hen tweeën vanwege hun tijd van leven: een onsterfelijke geest die tot in de eeuwigheid zou voortbestaan, en een menselijk wezen dat gedoemd was te verdwijnen.”

In dit deel leert Ophelia het echte hof van de Pool kennen wat nog geen pretje is. Iedereen houd haar in de gaten, vooral wanneer de familiegeest Faroek van alles van haar blijkt te willen. Al snel raakt ze verwikkeld in het raadsel van de vermisten en is haar leven niet meer zeker. Maar Ophelia zou Ophelia niet zijn als ze hier niet op een geheel eigen wijze mee omging. Je ziet haar dan ook echt groeien in dit boek en steeds meer durven. Ze staat waar ze voor staat. Langzaamaan worden daardoor steeds meer mysteries ontrafeld en blijkt de puzzel veel groter te zijn dan je denkt. Naar het einde toe viel dit boek dan ook niet meer weg te leggen, wat een indrukwekkende plottwist!

“Als Ophelia één ding in haar leven had onthouden, dan was het dat ieder mens fouten moet maken om verder te komen.”

Je hebt het vast al door, ik kan niet wachten op deel drie! De vermisten van maneschijn heeft mij alleen maar nog meer nieuwsgierig gemaakt. Gelukkig is het in oktober dan ook al zover en komt dan het derde deel Het geheugen van Babel uit.

Bedankt Luitingh-Sijthoff / Vib Young Adult voor dit recensie-exemplaar.

Bestel De vermisten van maneschijn bij Bol.com

De vermisten van Maneschijn Christelle Dabos