Recensie: Het verzet van de Koningin – Rebecca Ross

Na het geweldige eerste deel De terugkeer van de koningin te hebben gelezen was ik natuurlijk superblij dat Het verzet van de koningin ook werd vertaald. Ik was namelijk erg benieuwd hoe het verder ging met Brienna en Cartier en natuurlijk het koninkrijk van Maevana. Wat ik ervan vond? Dat lees je hier.

Heb je het eerste deel De terugkeer van de koningin nog niet gelezen? Lees dan eerst deze recensie om spoilers te voorkomen.

Het verzet van de Koningin
Rebecca Ross
uitgeverij: Luitingh-Sijthoff / Vib Young Adult

Na De terugkeer van de koningin van Rebecca Ross is er nu het langverwachte vervolg: Het verzet van de koningin. In dit spannende, tweede deel van deze historische fantasyserie krijgen Brienna en Cartier het moeilijker dan ooit. Het stof van de revolutie is amper gedaald of Brienna ziet zich geconfronteerd met nieuwe uitdagingen: geaccepteerd worden door de machtige MacQuinns en tegelijkertijd de belangen van haar vaders huis en die van het land dienen. Cartier, haar voormalige leermeester, is nu heer van Morgane. Hij wil de naam van zijn huis herstellen, maar dat lukt beter met Brienna aan zijn zijde. Maar Brienna en Cartier zullen hun gevoelens voor elkaar opzij moeten zetten. De weerstand onder de aanhangers van het oude regime groeit. Ze zijn op zoek naar een zwakke schakel in de macht van de rebellen. En wat maakt nou zwakker dan liefde?

Kan een tweede deel beter zijn dan het eerste? Het verzet van de koningin bewijst het. De terugkeer van de koningin zat al boordevol actie, maar bij dit deel zit je gedurende het hele verhaal op het puntje van je stoel. Mede doordat er wordt afgewisseld tussen het perspectief van Brienna en Cartier. Zo leren we Cartier veel beter kennen. Hoe zijn gedachtegang is, hoe hij denkt over Brienna en natuurlijk wat hij allemaal meemaakt nadat ze allemaal terug zijn in het koninkrijk Maevana.

Het verzet van de koningin begint met een opfrissing van het eerste boek. De meedogenloze koning en zijn familie zijn overmeesterd en de rechtmatige koningin is weer terug in het land, klaar om gekroond te worden. Vanuit daar komen Brienna, Cartier en de rest allemaal ontzettend veel problemen tegen. Waar zij veilig in Valeria hebben gewoond is er in Maevana namelijk verschrikkelijk veel gebeurd. Leed wat zij zich alleen maar kunnen voorstellen…

Het verzet van de koningin Recensie Rebecca Ross

Wat een heerlijk boek was dit, zwaardgevechten, mysteries, eergevoel en magie, alle historische aspecten zitten in dit boek met een vleugje fantasy. Precies waar ik zo van hou. Brienna is een sterke vrouw waar je tegenop kijkt. Ondanks dat zij gemeden wordt omdat ze officieel de dochter is van een corrupte man, gaat ze vol voor waar zij voor staat. In tegenstelling tot andere historische verhalen en onze eigen geschiedenis worden vrouwen geëerd en gezien als gelijken in Maevana. Vrouwen supporten elkaar, wat ik alleen maar kan toejuichen. Buiten de sterke karakters zit Het verzet van de koningin vol verrassingen waardoor je niet kan stoppen met lezen. Je leert het koninkrijk en de verschillende huizen veel meer kennen en veel verborgen geheimen komen aan het licht.

Alhoewel het vorige boek een standalone had kunnen zijn ben ik erg blij dat dit boek is geschreven. Vaak lees je namelijk niet wat er gebeurd wanneer het grote doel is bereikt en het verhaal goed eindigt. Met Het verzet van de koningin is het verhaal echter goed afgesloten. Rebecca Ross is zeker een schrijfster die je in de gaten moet houden.

Bedankt Luitingh-Sijthoff / Vib Young Adult voor dit recensie-exemplaar!

Bestel hier Het verzet van de koningin bij Bol.com

Het Verzet van de Koningin Recensie Pinterest