Recensie: Het Koninkrijk der Bruggen – Danielle L. Jensen

Ik kon mijn hart ophalen want ik vond weer een boek met mijn favoriete guilty pleasure! Het Koninkrijk der Bruggen heeft namelijk de trope van vijanden naar lovers. Nog een bonus, het is een new adult, wat betekent dat de hoofdpersonen volwassenen zijn. Iets wat je naar mijn mening jammer genoeg niet vaak tegenkomt bij Fantasy. Benieuwd of dit boek een aanrader is? Lees dan snel verder.

Het Koninkrijk der Bruggen recensie

Het Koninkrijk der Bruggen
Danielle L. Jensen
uitgeverij: Boekerij

Prinses Lara heeft maar één gedachte voor haar kersverse echtgenoot op hun trouwdag: ik zal jouw koninkrijk op de knieën krijgen. Als enige route door een door stormen geteisterde wereld controleert het Koninkrijk der Bruggen alle handel en reizen tussen landen, waardoor de heerser zichzelf kan verrijken en zijn vijanden kan beroven, inclusief Lara’s thuisland. Lara is van kinds af aan opgeleid tot spion, dus wanneer ze als bruid naar de koning wordt gestuurd onder het mom van vrede, is ze bereid alles te doen wat nodig is om de verdediging van het ijzersterke Koninkrijk der Bruggen te doorbreken.

Maar als ze haar nieuwe thuis – een weelderig paradijs omringd door stormachtige zeeën – en haar nieuwe echtgenoot, Aren, leert kennen, begint Lara zich af te vragen waar het ware kwaad zit. Wat ze ziet is een koninkrijk dat vecht om te overleven, en een koning die zijn volk fel beschermt. Terwijl haar missie laat inzien wat het betekent om de brug te beheren, kan Lara de sudderende aantrekkingskracht tussen haar en Aren onmogelijk negeren. Met haar doel bijna binnen handbereik zal Lara haar eigen lot moeten bepalen: wordt ze de vernietiger van een koning of de verrader van haar volk?

Het Koninkrijk der Bruggen is naast een prachtig plaatje een heerlijk boek om in weg te kruipen. Eenmaal begonnen had ik er moeite mee om het boek weg te leggen. Het eerste hoofdstuk heeft je meteen in zijn greep en zet de toon voor het verhaal. Lara is een badass spion die moet trouwen met Aren, de prins van Ithicana om haar eigen koninkrijk te redden. Iets waar ze de grootste moeite mee heeft, want hoe wint ze de prins voor zich en hoe houd ze tegelijkertijd al haar skills en haar missie geheim? Tegelijkertijd lees je ook uit het perspectief van Aren, die geen idee heeft wat voor vrouw hij in zijn land heeft binnengehaald. Maar vastbesloten is om daar achter te komen.

Eigenlijk kan je vanaf het begin al aanvoelen hoe dit verhaal zal vergaan qua de liefde, toch maakte me dat helemaal niks uit. Wat een boek was dit! Actie, intriges, complotten en natuurlijk romance, Het Koninkrijk der Bruggen heeft het allemaal. Lara is een karakter om rekening mee te houden. Ze is verre van een beschermde prinses door haar brute opleiding die ze heeft verkregen vanaf dat ze een kind was. Dat maakte dit boek over royals dan ook anders dan vele anderen. En dan het einde, wat een cliffhanger! Het Koninkrijk der Bruggen had behoorlijk wat surprises in petto. Ik kan in ieder geval niet wachten op deel twee om erachter te komen hoe het verdergaat met Lara en Aren.

En heb je het boek gelezen? Hit me up want ik moet hier (nog) meer over praten.

Bedankt uitgeverij Boekerij voor het recensie-exemplaar.

(Dit is een affiliate link. Kost jou niks meer, maar geeft mij een klein percentage van de prijs wat mij weer verder helpt met bijvoorbeeld het onderhouden van deze website.)